Walijscy artyści Andy Griffiths i Matthew Tomalin w swoich działaniach przywiązują dużą wagę do działań performatywnych.
Pokaz odlewniczy nie jest tylko technicznym, powtarzalnym działaniem, ale widowiskiem samym w sobie. Podczas Festiwalu artyści przeprowadzą autorski pokaz pt. “Kocioł marzeń”, który został zaprojektowany specjalnie dla widzów i uczestników FWT. W przygotowaniach i w samym pokazie pomogą im studenci z Carmarthen School of Art w Walii.
Andy Griffiths (ur. 1956r., Wallasey) – rzeźbiarz, koordynator studiów licencjackich w zakresie rzeźby i odlewnictwa w Carmarthen School of Art w Walii. Studiował w Wrexham College. W latach 1978-1983 przerwał edukację realizując się artystycznie jako lider kultowej grupy punk rockowej “The Wall”. Następnie powrócił na studia i ukończył Central School of Art and Design w Londynie na kierunku rzeźba, gdzie uczył się odlewnictwa artystycznego od Aba Abercrombiego. Po studiach pracował przez siedem lat w odlewni artystycznej A&A w Londynie, gdzie asystował przy pracy Barry’emu Flanganowi. Przeprowadził się do zachodniej Walii w 1994 roku i zaczął wykładać rzeźbę w Carmarthen School of Art, kontynuując tradycję odlewniczą brązu na tej uczelni. Andy Griffiths tworzy i wystawia swoje prace od ponad 30 lat, zrealizował kilkanaście zleceń, pracuje głównie w brązie i lanym żeliwie. Jego prace znajdują się w kolekcjach w UK, Europie i USA.
Matthew Tomalin (ur. 1945) – w 1966 roku otrzymał stopień licencjata w dziedzinie socjologii i politologii w Sussex University. W kolejnym roku – zupełnym przypadkiem – w małym warsztacie jubilerskim w Meksyku odkrył przyjemność, jaką daje praca z metalem. Po powrocie do Zjednoczonego Królestwa samodzielnie kontynuował badania w tym obszarze, a w latach 1972-74 ukończył kurs jubilerski w Sir John Cass College. Kontynuował pracę jako jubiler, a w latach 1977-1996 prowadził pracownię jubilerską w Herefordshire College of Art and Design. Na początku lat 90 zaczął pracować na szerszą i bardziej eksperymentalną skalę z metalami nieszlachetnymi, żeby w 1995 roku, za sprawą kolejnego przypadku, poznać tajniki odlewania żeliwa w Harvey Hood’s Berllanderi Studios w południowej Walii. W 1997 roku miał okazję podróżować po Ameryce współpracując z najznamienitszymi artystami-odlewnikami żeliwa. W 1998 (z rzeźbiarzem Richardem Renshawem) zbudował odlewnię w swojej pracowni. Od tego czasu żeliwo jest dla niego głównym materiałem i jest jednym z artystów, dzięki którym południowa Walia pozostaje ważnym ośrodkiem rzeźby z żeliwa w Zjednoczonym Królestwie. / https://www.caeraumetals.com/matthewtomalin/index.php